miercuri, 10 noiembrie 2010

Groapa

Inainte sa plec la serviciu, i-am vazut: au coborat din masina in salopetele lor albastre, gata de a rezolva cel putin una dintre problemele de pe strada mea - ori felinarul care palpaie, ori canalizarea care se infunda, ori asfaltul deformat care balteste oceanic dupa o ploaie mai zdravana, ori...

Seara, cand am ajuns acasa, lucratorii se evaporasera, lasand in urma Groapa.

Acum..., nu stiu daca au rezolvat vreuna dintre probleme, dar cu siguranta imi creasera mie (inca) una, pentru ca Groapa cu pricina se postase ostentativ (sau statea tolanita si linistita, depinde din ce punct de vedere doriti sa priviti) in fata locului de parcare pe care, cu sarguinta, il platesc an de an, la ADP si la termen.

Landscape artistii nu au lasat nicio carte de vizita, asa ca am inceput sa bat telefonic din poarta in poarta, poate-poate pierduse careva vreo groapa si o vroia inapoi.

Primii suspecti, compania de electricitate (astia trebuie luati "la sigur"):
- Buna ziua, angajatii dumneavostra au efectuat o lucrare in zona...si mi-au blocat locul de parcare cu o groapa...(sunt intrerupt brutal)
- NOOOI?!?! Stati sa verific...(sunet de tastatura lovita violent, cel mai probabil pe Q, W, E, R, T, Y, apoi A, S, D, F, G, H)...Nu-nu, nu noi v-am facut groapa (in alte circumstante, replica m-ar fi facut sa pufnesc in ras).
- Daca nu voi, atunci cine? (stereotipiile astea...)
- Poate firma care se ocupa de iluminatul stradal...

Sun la firma care se ocupa de iluminatul stradal (merg tot "la sigur"):
- Buna ziua, angajatii dumneavoastra...(imi spun poezia cu "au efectuat", "lucrarea de memtenanta care ma priveaza de posibilitatea de a beneficia de un mod de parcare civilizat", "solicit sa", de data asta fara sa fiu intrerupt)
- Sesizarea pe care ati facut-o are numarul 5088 si veti fi contactat in cel mai scurt timp.
- Cat de scurt?
- Nu stim, o sa trimitem un om pe teren, o sa evalueze situatia si va vom contacta (aha, soarta parcarii mele depinde de un detectiv de gropi. In fine, macar acum sunt cineva, sunt 5088, iar o calauza indiana va ingenunchia langa Groapa, va lua pamant din ea, il va freca intre palme, il va mirosi, va scruta atent marginile si isi va da verdictul. Suna mai bine decat QWERTY si ASDFGH).

A doua zi, primesc telefon de la firma care se ocupa de iluminatul stradal:
- Vesti bune!
- Vesti bune?
- Bune! Groapa dumneavoastra (iar imi reprim hohotul de ras) nu este facuta de noi!
- Si cum e asta o veste buna pentru mine?
- E veste buna pentru noi!
- !?
...trec peste momentul perplex...
- Daca nu de voi, atunci de cine? (iar stereotipiile...)
- De cei de la compania de electricitate, bineinteles! (Ah, calauza indiana si-a facut datoria!)

Dau telefon degraba la compania de electricitate (de data asta, "la sigur" inseamna intr-adevar "LA SIGUR"!):
- Doamna, (nu am fost paracios nici la gradinita, nici in scoala generala, nici in liceu, dar acum era un caz de forta majora) am sunat la firma care se ocupa de iluminatul stradal, iar ei mi-au confirmat ca Groapa care imi face zile fripte va apartine si scrie cu litere mari si fosforescente pe ea "COMPANIA DE ELECTRICITATE"! Veniti, luati-o, scapati-ma de ea!
- In ce zona stati?
- Zona ("erogena a mamei dumneavostra", a fost varianta care mi-a trecut prin cap) cutare...
- Am inregistrat sesizarea, are numarul (ma gandeam: "sa nu zica 666, sa nu zica 666...") 32167. Va vom contacta. (eu ii contactez pe ei, ei ma contacteaza pe mine - am o viata sociala intensa cu furnizorii de servicii!)

Ma contacteaza:
- Dl...
- Da
- De la compania de electricitate...
- Asaaa...
- Lucrarea pe care am efectuat-o in zona...este una de mentenanta, solicitata de primaria sectorului 6 (o bucurie sa aflu amanunte din biografia Gropii mele). Faceti dumneavoastra o sesizare in scris la registratura de la "mama naibii", unde avem noi sediul, ca noi sa sesizam primaria ca aveti o Groapa pe strada (!)
- (respir adanc...7, 8, 9, 10, gata) Nu pot face sesizarea online?
- NU! (au dreptate, "scripta manent", bate "nu mi s-a deschis mailul", "nu ne merge netu", "e o eroare in sistem")

La registratura, in prima zi au inchis mai devreme, a doua zi nu aveau nici hartie, nici pixuri. Am scris sesizarea pe o foaie de calc cu pete de grasime, inmanata de doamna grasa care tocmai jumulea o merdenea. O sa primesc raspunsul in "maxim 30 de zile".

Daca ajungeti in Drumul Taberei, va fac un tur complet al Gropii. Nu zaboviti! Cine stie, maine-poimaine dispare...