joi, 12 martie 2009

Banii n-aduc fericirea

- "Sa mori tu ca n-o aduc!" (sceptic din fata blocului)

- Pe bune, stai sa-ti zic. Aveam un vecin batran (acu a murit), care traia cu fi-su. Mosu' era schelet si, cand veneam noaptea acasa de la munca, il gaseam bantuind pe scara blocului! Oribil! Ce vorbesc: HORROR! Dadeam nas-in nas cu el pe la 2 noaptea, cand nu mergea lumina pe scara si era luna plina.

Cred si eu ca Milla Jovovich era curajoasa in "Resident Evil". Zicea regizorul "Stop!", gata cu zombii, gata cu efectele speciale!

Pe scara noastra nu era nimic regizat. Nu puteam negocia cu scenaristul sa ma pasuiasca, macar o seara. Scheletul era la datorie si il intalneam pe la etajul 2 (eu stau la 3), lipit de zid, fara sa imi raspunda omeneste la "Buna seara!". Se lipea de perete si astepta sa trec. Va imaginati! Un cosmar! Macar ma injura, asteptam un "'te-n gura ma-tii", ca si cum as dori sa-mi pice din cer varianta castigatoare la loterie. Numai ca era invers, tacea cat sa nu ma pis pe mine de frica.

In fine, intr-o zi am aflat ca mosu' a murit! Ne-a povestit fi-su ca a dat ortu de foame.

Care era faza: mosu' stransese 10.000 de lei in bancnote d'alea vechi de 10 lei (cele portocalii). Si, cica, se dezbraca si isi freca banii de corpul scheletic. Dormea cu ei in chiloti si sub cap (dormea!, frate, nu putea sa doarma intre 1 si 2 noaptea, cand veneam eu de la munca?!).

Asta se intampla acum 5 ani, cand cei 10.000 de lei in bancnote portocalii valorau mai putin de...nimic! Nu valorau nimic!

Povestea fiul ca "tap-su" a murit pentru ca singura lui fericire ramasese frecatul de bancnote, fara sa mai bage de seama celelalte cerinte ale omului, in biologica lui trecere prin viata (la mancat, ma gandesc, in ultima instanta!).

Presupun ca incubusul meu a murit fericit, inconjurat de hartiile imprimate, care – oricum - nu ii mai sunt de nicio trebuita…acum.

Incerc sa par uman, dar si eu sunt foarte fericit ca nu mai dau nas in nas cu el.

Macar daca mi-ar fi spus cand ma strecuram pe langa el in intuneric: "Baiatu', baiatu', crede-ma pe mine, banii n-aduc fericirea. Degeaba am 10.000 de lei in bancnote, care nu mai folosesc acum. Iti spun sincer: i-as da acum ca sa fiu din nou tanar. Iti zic, banii n-aduc fericirea!"

Ei bine, in fata demonstratiei de sinceritate, i-as fi raspuns: "Sa mori tu ca n-o aduc!"